Wednesday, February 27, 2013

Ίσιος δρόμος




Ορφέας Περίδης - Ο ίσιος δρόμος (Κωστή Παλαμά)

Το τραγούδι, η ντροπή μου 
η ασάλευτη ζωή μου

Δάκρυα, λατρείες, τα πείσματα

όλα παραστρατίσματα

Εμένα ο ίσιος δρόμος 

είν' αυτός που θα με έφερνε 

στους γύφτους χαροκόπους

που αγεροζούν ελεύθεροι 

κι από θεούς κι από ανθρώπους.


Βιβλία, γραφεία, το σπίτι μου,

ανημποριά μου ο τρόμος.

Κωστή Παλαμά [Ο ίσιος δρόμος, 1897]

Για τα 70 χρόνια από τον θάνατο του μεγάλου ποιητή, που για 30 χρόνια διετέλεσε γραμματέας του Πανεπιστημίου Αθηνών (1897-1928). Ο Κωστής Παλαμάς πέθανε στις 27 Φεβρουαρίου του 1943 έπειτα από σοβαρή ασθένεια. Η κηδεία του έμεινε ιστορική, καθώς μπροστά σε έκπληκτους Γερμανούς κατακτητές χιλιάδες κόσμου τον συνόδευσε στην τελευταία του κατοικία, στο Α΄ νεκροταφείο Αθηνών, ψάλλοντας τον εθνικό ύμνο.






No comments:

Post a Comment